„Doskonalenie kompetencji kadry dydaktycznej PANS w Chełmie”
Projekt jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet FERS.01 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Termin realizacji projektu: 01 lutego 2024 r. – 31 grudnia 2025 r.
Wartość projektu: 698 723,95 zł w tym dofinansowanie 677 762,22 zł
Kontakt
ul. Pocztowa 54, p.210
tel. +48 82 562 06 02
Godziny pracy
Piotr Łusiak
plusiak@panschelm.edu.plGłównym celem projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji oraz merytorycznych kadry dydaktycznej PANS w Chełmie poprzez objęcie działaniami szkoleniowymi osób, prowadzących dydaktykę na Uczelni.
Projekt zakłada realizację działań, które prowadzą do uzyskania/podniesienia przez każdego dydaktyka, objętego wsparciem, wszystkich obligatoryjnych kompetencji: dydaktycznych, cyfrowych jak również na rzecz zielonej transformacji. Zakres interwencji obejmuje ponadto nabycie umiejętności/wiedzy specjalistycznej.
kadra prowadząca dydaktykę, zatrudniona (bez względu na formę) w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie.
Zadania projektu obejmują realizację kursów, studiów podyplomowych, szkoleń, w obszarze kompetencji obligatoryjnych (w tym technik prezentacji i wystąpień publicznych, aktywnych metod pracy wykładowcy akademickiego, rozwijania kreatywności, design thinking, case teaching, prowadzenia wirtualnych projektów zespołowych, tworzenia i prowadzenia kursów e-learningowych, planowania procesów kształcenia i realizacji zajęć z uwzględnieniem zagadnień zielonej gospodarki) oraz związanych z dydaktyką przedmiotową, uwzględniającą specyfikę obszaru kształcenia/dyscypliny naukowej (w tym m.in. warsztatu analityka i narzędzi niezbędnych do pracy z językiem programowania Python oraz przetwarzania dużych zbiorów danych, tutoringu oraz narzędzi, metod i umiejętności ich praktycznego wykorzystania, zasad żywienia człowieka, oceny wzajemnego wpływu farmakoterapii i żywienia, stosowania norm ISO 9001 oraz ISO 19011:2018, obsługi programu Siemens NX (środowiska CAD/CAM), szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa, w tym zarządzania danymi, ochroną danych, audytem bezpieczeństwa, analizy substancji z wykorzystaniem metody GC oraz jej praktycznym zastosowaniem, pracy z techniką optyczną spektrometrii emisyjnej ze wzbudzeniem w plazmie indukowanej (ICP-OES), badań w chromatografii cieczowej sprzężonej ze spektrometrią mas, pracy na aparaturze analitycznej i techniką ASS, wyposażenia i budowy samolotu Boeing 737NG, upraw i wykorzystania roślin leczniczych w profilaktyce zdrowotnej, dietetyki i profilaktyki zdrowia, posługiwania się językiem angielskim w pracy naukowo-dydaktycznej, pracy w laboratorium analitycznym, metod statystycznych w opracowywaniu danych). Działania szkoleniowe bezpośrednio związane są z aktualną, bądź przyszłą aktywnością dydaktyczną lub naukowo/dydaktyczną.
Wymagania projektu
Informujemy, że przysługuje Państwu możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.