Cele projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji oraz merytorycznych kadry dydaktycznej PANS w Chełmie poprzez objęcie działaniami szkoleniowymi osób, prowadzących dydaktykę na Uczelni.
O projekcie:
Projekt zakłada realizację działań, które prowadzą do uzyskania/podniesienia przez każdego dydaktyka, objętego wsparciem, wszystkich obligatoryjnych kompetencji: dydaktycznych, cyfrowych jak również na rzecz zielonej transformacji. Zakres interwencji obejmuje ponadto nabycie umiejętności/wiedzy specjalistycznej.
Grupa docelowa:
kadra prowadząca dydaktykę, zatrudniona (bez względu na formę) w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie.
Główne działania:
Zadania projektu obejmują realizację kursów, studiów podyplomowych, szkoleń, w obszarze kompetencji obligatoryjnych (w tym technik prezentacji i wystąpień publicznych, aktywnych metod pracy wykładowcy akademickiego, rozwijania kreatywności, design thinking, case teaching, prowadzenia wirtualnych projektów zespołowych, tworzenia i prowadzenia kursów e-learningowych, planowania procesów kształcenia i realizacji zajęć z uwzględnieniem zagadnień zielonej gospodarki) oraz związanych z dydaktyką przedmiotową, uwzględniającą specyfikę obszaru kształcenia/dyscypliny naukowej (w tym m.in. warsztatu analityka i narzędzi niezbędnych do pracy z językiem programowania Python oraz przetwarzania dużych zbiorów danych, tutoringu oraz narzędzi, metod i umiejętności ich praktycznego wykorzystania, zasad żywienia człowieka, oceny wzajemnego wpływu farmakoterapii i żywienia, stosowania norm ISO 9001 oraz ISO 19011:2018, obsługi programu Siemens NX (środowiska CAD/CAM), szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa, w tym zarządzania danymi, ochroną danych, audytem bezpieczeństwa, analizy substancji z wykorzystaniem metody GC oraz jej praktycznym zastosowaniem, pracy z techniką optyczną spektrometrii emisyjnej ze wzbudzeniem w plazmie indukowanej (ICP-OES), badań w chromatografii cieczowej sprzężonej ze spektrometrią mas, pracy na aparaturze analitycznej i techniką ASS, wyposażenia i budowy samolotu Boeing 737NG, upraw i wykorzystania roślin leczniczych w profilaktyce zdrowotnej, dietetyki i profilaktyki zdrowia, posługiwania się językiem angielskim w pracy naukowo-dydaktycznej, pracy w laboratorium analitycznym, metod statystycznych w opracowywaniu danych). Działania szkoleniowe bezpośrednio związane są z aktualną, bądź przyszłą aktywnością dydaktyczną lub naukowo/dydaktyczną.