Student
Instrukcje logowania i obsługi w systemie USOS:
- Szczegółowa instrukcja pierwszego logowania się do Systemu USOS »
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie miejsca w domu studenckim »
- Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium socjalne »
- Instrukcja wypełniania oświadczenia o dochodach przy składaniu wniosku o stypendium socjalne »
- Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium rektora »
- Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych »
- Instrukcja wypełniania wniosku o wyrobienie legitymacji studenckiej »
- Instrukcja rejestracji studenta na zajęcia »
- Instrukcja procedowania pracy dyplomowej do systemu APD »
Instrukcja logowania się do platformy edukacyjnej Google Workspace dla PANS w Chełmie
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie uruchomiła dla studentów i nauczycieli akademickich platformę Google Workspace którą można wykorzystać do zdalnego nauczania, przekazywania wiedzy, materiałów dydaktycznych oraz komunikacji on-line pomiędzy nauczycielami akademickimi i studentami.
Google Workspace to zintegrowane narzędzia od firmy Google (poczta, dokumenty, arkusze, formularze, prezentacje, video spotkania, transmisje na żywo, czat, nielimitowany dysk, oraz aplikacja Classroom).
Classroom łączy wszystkie wymienione powyżej narzędzia i pozwala na zdalną współpracę między studentami, a nauczycielami. Dzięki tej usłudze nauczyciele mają możliwość tworzenia wirtualnych grup (klas), prowadzić zajęcia online. Classroom pozwala na bieżąco komunikować się, komentować i dzielić się informacjami, linkami, udostępniać materiały dydaktyczne różnej postaci.
- Każdy student PANS w Chełmie ma utworzone indywidualne konto w Google Workspace (poczta.nauka.panschelm.edu.pl lub classroom.google.com)
- Studenci z numerami albumu od 16340 otrzymują indywidualne konto w Google Workspace w formacie xyALBUM@nauka.panschelm.edu.pl. gdzie xy to inicjały - mała pierwsza litera imienia i mała pierwsza litera nazwiska (bez polskich znaków), ALBUM to numer albumu. Hasło startowe do indywidualnych kont Google ma format: xy11111haslo. Gdzie xy to inicjały - mała pierwsza litera imienia i mała pierwsza litera nazwiska (bez polskich znaków), 11111 – to pięć ostatnich cyfr PESELU. Np. dla studenta Żołądkiewicz Wojciech z numerem albumu 99999 i 5 ostatnimi cyframi peselu 12345 nadany login to: wz99999@nauka.panschelm.edu.pl, a hasło to: "wz12345haslo". Hasło do platformy Google można także zresetować za pomocą prywatnego adresu email podanego podczas rejestracji na studia.
- Studenci z numerami albumu poniżej 16340 posiadają konta w formacie nazwiskonralbumu@nauka.panschelm.edu.pl. Hasło startowe do indywidualnych kont studenckich ma format: XxddmmrrYy. Gdzie Xx to dwie pierwsze litery miejsca urodzenia (bez polskich znaków i pierwsza litera duża) , ddmmrr – data urodzenia studenta, Yy to dwie pierwsze litery imienia matki (bez polskich znaków i pierwsza litera duża). Np. dla studenta Żołądkiewicz Wojciech z numerem albumu 99999 urodzony 19 lutego 2000 roku w miejscowości Łódź, imię matki to Żaneta ma nadany login: zoladkiewicz99999@nauka.panschelm.edu.pl, a hasło to: Lo190200Za.
- Studenci nie posiadający numeru PESEL muszą dokonać resetu hasła do platformy za pomocą adresu email podanego podczas procesu rekrutacji
- Każdy nauczyciel akademicki PANS w Chełmie ma utworzone indywidualne konto w platformie w formacie inazwisko@nauka.panschelm.edu.pl(gdzie i to pierwsza litera imienia nauczyciela, nazwisko to nazwisko nauczyciela, bez polskich "ogonków").
Każdy student oraz nauczyciel akademicki może korzystać w platformie edukacyjnej Google Workspace m. in. z:
- poczty elektronicznej (adres: poczta.nauka.panschelm.edu.pl)
- dysku sieciowego (adres: dysk.nauka.panschelm.edu.pl)
- kalendarza, w którym publikowane są wydarzenia (studenci po zaakceptowaniu zaproszeń z poziomu poczty elektronicznej) np. zajęcia online z użyciem Google Meet (adres: kalendarz.nauka.panschelm.edu.pl).
W przypadku problemów z użytkowaniem platformy edukacyjnej Google Workspace Centrum Informatyczne PANS w Chełmie oferuje wsparcie techniczne.
Kontakt z Centrum Informatycznym:
ci@panschelm.edu.pl lub 82 5643722.
RODO
W celu realizacji postanowień rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie informuje, że przetwarza Twoje dane osobowe. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych zawarte są w:
Klauzula informacyjnaOrganizacja roku akademickiego 2024/2025
Zarządzenie nr 42/2024 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie z dnia 22 lipca 2024 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2024/2025
Na podstawie art. 23 ust 1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.) oraz § 7 ust. 5 i 6 Regulaminu Studiów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie, którego tekst jednolity stanowi załącznik do uchwały numer 2/CLVIII/2022 Senatu Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Studiów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie (z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§1
Ustalam następującą organizację roku akademickiego w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie na rok akademicki 2024/2025, z wyłączeniem kierunków Pielęgniarstwo I i II stopnia oraz Położnictwo I stopnia:
Semestr zimowy | 01.10.2024 r. – 19.02.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 01.10.2024 r. – 23.12.2024 r. |
Przerwa świąteczna | 24.12.2024 r. – 06.01.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 07.01.2025 r. – 03.02.2025 r. |
Sesja zaliczeniowo-egzaminacyjna | 04.02.2025 r. – 14.02.2025 r. |
Przerwa międzysemestralna | 15.02.2025 r. – 19.02.2025 r. |
Poprawkowa sesja egzaminacyjna | do 28.02.2025 r. |
Dni rektorskie | 31.10.2024 r., 02.11.2024 r., 03.11.2024 r. |
Semestr letni | 20.02.2025 r. – 30.09.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 20.02.2025 r. – 16.04.2025 r. |
Przerwa świąteczna | 17.04.2025 r. – 23.04.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 24.04.2025 r. – 22.06.2025 r. |
Sesja zaliczeniowo-egzaminacyjna | 23.06.2025 r. – 06.07.2025 r. |
Poprawkowa sesja egzaminacyjna | do 21.09.2025 r. |
Dni rektorskie | 02.05.2025 r., 08.06.2025 r., 20.06.2025 r. |
§ 2
- Praktyki zawodowe, ćwiczenia terenowe oraz inne zajęcia praktyczne mogą odbywać się zarówno w okresie zajęć dydaktycznych lub być organizowane w okresach wolnych od zajęć dydaktycznych.
- Terminy oraz szczegółowe zasady organizacji i zaliczania praktyk zawodowych, ćwiczeń terenowych oraz innych zajęć praktycznych ustala dyrektor instytutu.
§ 3
Terminy realizacji szkoleń lotniczych prowadzonych przez Centrum Lotnicze PANS w Chełmie dla studentów kierunku Mechanika i budowa maszyn I stopnia, określa Dyrektor Centrum Lotniczego.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie
Prof. PANS dr hab. inż. Arkadiusz Tofil
Zarządzenie nr 43/2024 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie z dnia 22 lipca 2024 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2024/2025 na kierunkach Pielęgniarstwo i Położnictwo
Na podstawie art. 23 ust 1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.) oraz § 7 ust. 5 i 6 Regulaminu Studiów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie, którego tekst jednolity stanowi załącznik do uchwały numer 2/CLVIII/2022 Senatu Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Studiów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie (z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§1
Ustalam następującą organizację roku akademickiego w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie na rok akademicki 2024/2025 na kierunkach Pielęgniarstwo I i II stopnia oraz Położnictwo I stopnia:
Semestr zimowy | 01.10.2024 r. – 19.02.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 01.10.2024 r. – 23.12.2024 r. |
Przerwa świąteczna | 24.12.2024 r. – 06.01.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 07.01.2025 r. – 10.02.2025 r. |
Sesja zaliczeniowo-egzaminacyjna | 11.02.2025 r. – 19.02.2025 r. |
Poprawkowa sesja egzaminacyjna | do 28.02.2025 r. |
Dni rektorskie | 31.10.2024 r., 02.11.2024 r., 03.11.2024 r. |
Semestr letni | 20.02.2025 r. – 30.09.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 20.02.2025 r. – 16.04.2025 r. |
Przerwa świąteczna | 17.04.2025 r. – 23.04.2025 r. |
Zajęcia dydaktyczne | 24.04.2025 r. – 29.06.2025 r. |
Sesja zaliczeniowo-egzaminacyjna | 30.06.2025 r. – 13.07.2025 r. |
Poprawkowa sesja egzaminacyjna | do 21.09.2025 r. |
Dni rektorskie | 02.05.2025 r., 08.06.2025 r., 20.06.2025 r. |
§ 2
- Zajęcia praktyczne oraz praktyki zawodowe mogą odbywać się zarówno w okresie zajęć dydaktycznych lub być organizowane w okresach wolnych od zajęć dydaktycznych.
- Terminy oraz szczegółowe zasady organizacji i zaliczania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych ustala Dyrektor Instytutu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie
Prof. PANS dr hab. inż. Arkadiusz Tofil