Model wsparcia uczelni w celu zwiększenia jej dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Kontakt
22-100 Chełm
ul. Pocztowa 54, p.210
tel. +48 82 562 06 02
ul. Pocztowa 54, p.210
tel. +48 82 562 06 02
Godziny pracy
pn. - pt. : 7.30 - 15.30
Elżbieta Czmielewska
eczmielewska@panschelm.edu.plPiotr Łusiak
plusiak@panschelm.edu.plEwelina Michalska
emichalska@panschelm.edu.plWeronika Błądkowska
wbladkowska@panschelm.edu.plSzczegóły projektu
Program Operacyjny:
WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ
Priorytet:
III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie:
3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych
Okres realizacji projektu:
2020-01-01 do: 2021-12-31
Wartość projektu:
978 152,89 zł
CEL PROJEKTU:
Wsparcie zmian organizacyjnych i podnoszenie świadomości i kompetencji kadry uczelni z zakresu niepełnosprawności, mających na celu dostosowanie uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie dostępności komunikacyjnej, architektonicznej, administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych i procedur kształcenia.
GRUPA DOCELOWA:
- Kadra dydaktyczna – w tym wykładowcy zatrudnieni na stanowisku asystent, starszy wykładowca, ze stopniem naukowym/zawodowym.
- Kadra administracyjna/zarządzająca – zatrudniona na stanowiskach merytorycznych specjalistycznych i technicznych w poszczególnych pionach struktury uczelnianej, w tym w Działach: Pomocy Materialnej, Bibliotece, Toku Studiów, Obsługi Studentów, Centrum Informatycznym, Domu Studenckim, Studium Wychowania Fizycznego, Sekretariatach, Biurze Rektora, Studium Języków Obcych, Prawnym, Zaopatrzenia, Zamówień Publicznych, Kwesturze, Promocji, Wniosków i Projektów, Ośrodku Kształcenia Lotniczego oraz Administratorzy Obiektów.
KRÓTKI OPIS PROJEKTU:
Projekt przewiduje wsparcie zmian organizacyjnych i podnoszenie świadomości i kompetencji kadry uczelni z zakresu niepełnosprawności, mających na celu dostosowanie uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie dostępności komunikacyjnej, architektonicznej, administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych i procedur kształcenia. Zakres merytoryczny wniosku wpisuje się w I model wsparcia – Ścieżkę mini i stanowi zgodny z nim zestaw działań, pozwalających na zmniejszenie barier w dostępności do edukacji na poziomie wyższym dla osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowane w projekcie wsparcie ma charakter kompleksowy i uniwersalny. Obejmuje wszystkie rodzaje niepełnosprawności, aby otworzyć Uczelnię na możliwie jak największą grupę osób z różnego rodzaju dysfunkcjami. Jest zgodne z siedmioma zasadami wsparcia edukacyjnego, przyjętego uchwałą KRASP w dn. 2 czerwca 2016 r. Docelowo jego istotą ma być: indywidualizacja, podmiotowość, rozwijanie potencjału osoby niepełnosprawnej w związku z realizowanym przez nią procesem kształcenia, racjonalność dostosowania, utrzymanie standardu akademickiego, adaptacje najbliższe standardowemu przebiegowi zajęć, równe prawa i obowiązki.