Informacje ogólne
Nazwa jednostki organizującej kształcenie: Centrum Studiów Podyplomowych PANS w Chełmie
Nazwa studiów: Pedagogika resocjalizacyjna
Poziom studiów: Studia podyplomowe
Forma studiów: Studia niestacjonarne
Liczba semestrów konieczna do uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi studiów: 3 semestry
Liczba godzin:
- dla osób, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej oraz dla osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej
390 h (przygotowanie merytoryczne 240; przygotowanie dydaktyczno-metodyczne 150 h)
praktyki: 120 godzin
liczba punktów ECTS: 38
- dla osób, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej
dodatkowo: 60 h – kształcenie kierunkowe
60 h – praktyki zawodowe
liczba punktów ECTS: 12
Łącznie dla grupy 2: 450 godz. + 180 godz. praktyki, ECTS 50.
Uwaga: Kształcenie kierunkowe dotyczy jedynie osób wchodzących w skład drugiej grupy.
Cena: dla osób z grupy 1 – 1.300,00 zł za semestr,
Cena: dla osób z 2 grupy: I sem. 2.000,00, II i III sem. po 1.300,00 zł.
Rekrutacja
- O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby, które ukończyły studia wyższe, dodatkowo:
- posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub
- posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
- Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych
- Zasady rekrutacji: według kolejności zgłoszeń
- Termin zgłoszeń: rekrutacja prowadzona jest systemem otwartym
- Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie kompletu dokumentów:
- wypełniony kwestionariusz osobowy ,
- kserokopia dyplomu – oryginał do wglądu,
- 2 fotografie legitymacyjne,
- oryginał dowodu osobistego – do wglądu.
- Wiedza: znajomość podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej, psychologii i socjologii oraz znajomość zasad diagnozowania.
- Umiejętności: rozumienie i posługiwanie się podstawowymi pojęciami pedagogicznymi, umożliwiającymi analizowanie i rozumienie zjawisk społecznych oraz posługiwanie się podstawowymi metodami i technikami w zakresie socjoterapii i pracy resocjalizacyjnej; umiejętność diagnozowania i podejmowania odpowiednich działań resocjalizacyjnych, terapeutycznych.
- Kompetencje społeczne: aktywna postawa w rozwiązywaniu podstawowych problemów z obszaru diagnozy, funkcjonowania rodziny i świadomość potrzeby wykony
Cele kształcenia
- Przygotowanie profesjonalnych pedagogów resocjalizacyjnych, którzy dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom, będą mogli w sposób odpowiedzialny podejmować działania na rzecz poprawy sytuacji i funkcjonowania psychospołecznego dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia w zachowaniu, a także przeżywającej osobiste problemy i trudności życiowe.
- Kształtowanie umiejętności trafnego doboru poszczególnych koncepcji do pojawiających się problemów.
- Wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności z zakresu diagnozowania, projektowania i ewaluacji działań profilaktycznych, resocjalizacyjnych oraz terapeutycznych.
- Stwarzanie warunków do uczenia się i doskonalenia swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji pedagogicznych, z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
- Umożliwienie nabywania umiejętności komunikowania się zarówno ze specjalistami, jak i z osobami spoza grona specjalistów, przy użyciu różnych kanałów i technik.
- Rozwijanie wrażliwości etycznej, refleksyjności, postaw prospołecznych i poczucia odpowiedzialności, świadomości tworzenia i kształtowania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i życia.